Hengitä, kytke, tunne ja nauti -Tervetuloa Laitepilatekseen

Laitepilates harjoittelu ylläpitää lihastasapainoa ja lihaskalvojen kimmoisuutta, sekä kehittää tehokkaasti kehonhallintaa ja -tuntemusta. Laitepilates harjoittelussa käytetään Joseph Pilateksen kehittämiä Pilates laitteita, joiden avulla voidaan monipuolisesti vahvistaa kehoa ja lisätä liikkuvuutta. Laitteissa vastus tulee jousista, joiden kiristyminen myötäilee lihaksen luonnollista työtä. Laitepilatesharjoittelun tuomat hyödyt siirtyvät tehokkaasti myös muihin lajeihin ja arkeen ja se sopiikin kenelle tahansa. Vahvasta keskivartalosta ja oman kehon tuntemuksesta hyötyvät niin selkäkivuista kärsivä istumatyöläinen kuin aktiiviurheilijakin. Tuloksena voimaa vaan ei vääntöä. Laitteet löytyvät Aplicon salista numero kaksi.

 

Se pitää kokea itse

Laitepilateksessa käytetään jousivastusta hyväksi helpottamaan ja ohjaamaan liikettä toivotulle tasolle. Lattiapilatekseen verrattuna tämä usein helpottaa asiakasta havainnollistamaan liikkeen vaatimukset paremmin. Kaikkien liikkeiden tavoitteena on kytkeä raajat ytimeen, josta voima ja tuki lähtee. ​Mitään liikettä ei lähdetä pakottamaan kehosta, vaan liike lähtee hengityksellä, linjauksella, virtauksella, keskittymisellä sekä rentoutumisella.  ​

Lista saattaa kuulostaa pitkälle, mutta palasten loksahtaessa paikoilleen, kaikki on hyvin selkää ja yksinkertaista. ​Jokaisen tunnin jälkeen tunnet kehosi paremmin.​

 

Herkkyys

Laitepilates sopii kaiken tasoisille liikkujille, kilpaurheilijoista kuntoutujiin.​ Laitteella tehtävän treenin haastavuutta voi säädellä, sillä vastusta voi muokata oman kehityksen mukaan.​

  • Laitteet auttavat tuntemaan syvienkin lihasten toimintaa ja toimimattomuutta. ​
  • Laitteet paljastavat toispuoleisuuden ja antavat mahdollisuuden tasapainottaa kehon toimintaa.​

Tämä vaatiikin herkkyyttä, nöyryyttä sekä avoimuutta omaan liikkeen ja vartalonhallintaan. ​Tunnin aikana painotetaan omassa tahdissa tekemistä, sekä muistutetaan liikkeen yhdistämistä hengittämiseen. Liikkeen kehittyessä herkkyys kasvaa ymmärtämään ja aistimaan liikkeet, jolloin pystymme keskittymään enemmän siihen mikä kehossa ei tarvitse liikkua tai jännittyä. ​Haemme ja löydämme lempeän rentouden voiman.​

 

Miten liikenteeseen

Tutustuminen lajiin aloitetaan Alkeistunnilla tai Omapt-tapaamisella.​ Laitepilates tunneilla käytämme Reformer-laitetta sekä Wunda-chairia.​ Tunti on 75 minuuttia pitkä, jolloin saamme tuntuman niin laitteiden liikekirjoon sekä toimintaan.​ Viikkotunteja löytyy arkisin aamuissa, päivissä sekä illoissa. ​Laitepilates-ohjaukset ovat myös vahvasti mukana PT-paketeissa ja Aplicon​ Terveempi-kiinteämpi valmennusryhmissä.

Lisäksi Laitepilates on hyvä treeni vaikka oman työporukan yhteiseksi viikkotunniksi tai TYHY-päivään rentouttavaksi ohjelmaksi!

 

Tervetuloa Laitepilateksen maailmaan oppimaan uutta kehostasi ja voimaan hyvin! Lohjalla nämä maailmalla suuressa suosiossa olevat PeakPilates-laitteet ja tunnit tarjoaa Liikunta- ja Hyvinvointikeskus Aplico. Tunnit ovat maksimissaan 12 henkilön pienryhmiä, joten harjoittelu sopii myös loistavasti tämän ajan henkeen.

 

Tervetuloa oppimaan ja aistimaan oma kehosi astetta paremmin!

 

Kirjoittaja:

Petra Lindberg

Oma Personal Trainer

petra.lindberg@aplico.fi

Liikunta- ja Hyvinvointikeskus Aplico

www.aplico.fi

 

 

Kysy lisää Laitepilates -harjoittelusta Oma PT Petralta sähköpostilla!
Lue lisää Laitepilateksesta tästä!
Haluatko tarjouksen omasta TYHY-ryhmästä tai tulla kokeilemaan lajia? Kirjoita meille viesti tästä tai laita sähköpostia myynti@aplico.fi

 

Jaa tämä sivu
Facebook
Twitter

© Liikunta- ja Hyvinvointikeskus Aplico Oy

Kyllä, haluan varata ajan kokeilutreeniin 35 €

Haluatko tulla tutustumaan meidän Personal Training-palveluumme? Haluamme tarjota sinulle 35 € kokeiluhinnalla yhden treenin valitsemasi personal trainerin kanssa. Voit myös kokeilla tuotetta X-Method, jolloin voit valita valikosta sen ja ohjaamme sinulle siitä näytetunnin kuntosalilla. Täytä oheinen lomake niin tavataan pian kokeilutreenin merkeissä.
Valitse X-method tai Personal Trainer: